Řecko - Chalkidiki

Pláže Chalkidiki

Chalkidiki, Kalamitsi – Sithonia

První pláž v oblasti Chalkidiki, na druhém „prstu“ – Sithonii, ve vesničce Kalamitsi, ta se nalézá na východním pobřeží, jižně od Sikia a severo-východně od Koufos, nejjižněji položené obce na Sithonii.

Právě kousek za ní se nalézá tradiční řecká naturistická lokalita – je využívaná řeckými naturisty od roku 1982. Na pláži vlaje i jejich vlajka. Mají tam spoustu stanů a někteří z nich tam přes léto žijí téměř robinsonovským způsobem života, další, hlavně z Thessaloniki přijíždějí na víkendy, pak pláž bývá docela plná. Lidí bez plavek tam bývá naprostá většina. Pláž je písečná, je to takový hrubší písek. Je situovaná k jihu, v poměrně hluboké zátoce, chráněná před vlnami ještě více, než ta ve vlastním Kalamitsi. Je obklopena na obou stranách útesy, které jsou zajímavé pro šnorchlování. Na pláži není žádné vybavení, vše je nutné si přinést s sebou.

Přístup je z pobřežní „promenády“ v Kalamitsi cca 10 minut pěšky, po příchodu na ní zabočíte vlevo – tedy aby moře bylo po naší pravé ruce a obchody a taverny po levé a pokračujte až na její konec, pak ještě kousek po pláži až do jejího rohu, kde blízko plotu sousední zahrady začíná pěšinka přes skaliska, která nás dovede do vašeho cíle.

Chalkidiki, Kriaritsi – Sithonia

Pláž Kriaritsi se nachází několik kilemetrů severně od Kalamitsi. V nejvyšším bodě silnice z Kalamitsi na Sikii uvidíte most přes cestu a před ním ukazatele na Kriaritsi a Klimatariu. Ty míří vpravo na prašnou cestu – ta začíná přesně naproti mostu a po několika set metrech pokračuje spletí asfaltových silniček a mostů – zřejmě pozůstatek po nějakém projektu výstavby, který se nakonec neuskutečnil, ačkoliv už byla vybudována kompletní infrastruktura. Cestou se držte značení na cedulích a asfaltu na Kriaritsi. Konec cesty je opět prašný, cesta končí na parkovišti těsně před písečnou dunou za pláží, na které stává řada karavanů. Vpravo před námi je k disppozici plážový bar a vpravo vedle něj je camp, vlevo za potokem je budova, kde se nachází řecká taverna.

Můžete pokračovat na sever směrem ke konci pláže, který je využívám naturisty. Pláž je poměrně velká, písečná, není tolik uzavřená jako ta v Kalamitsi, takže zde občas bývají i trochu větší vlny. Je zde hezký výhled na horu Athos na třetím prstu Chalkidiki (mnišský stát).

Napravo za hlavní hlavní pláží, jsou další 2 malé plážičky, přístupné pěšinou přes kopeček, ty jsou také využívány naturisty.

Když cestou odbočiíte vlevo podle ukazatelů na Klimatariu – to je taková malinkatá vesnice v hlubší zátoce severně od Kriaritsi, můžeme se dostat spletí silniček ke dvoum malým plážim, ty jsou cca uprostřed mezi Klimaterii a Kriaritsi,je tam možnývstup bez plavek.

Řecko Chalkidiki

Chalkidiki, Sarti - Sithonia

Sarti je turistické středisko ležící severně od Sikie, koupání je možné na poslední pláži na jižním konci zátoky směrem na Sikii. Z hlavní silnice je možné odbočit, před stoupáním do kopců ve směru od Sarti na Sikii u hotelu Phillis ( ten je vpravo) vlevo směrem k moři, ukazatel na apartmány Apxonthaphi a zaparkovat na parkovišti před pláží, pak můžete pokračovat, při pohledu na moře, vpravo na jih přes malý kopeček na menší sousední pláž. Pláž je písečná, jen na severním konci bývá znečistěná vyplavenou trávou. Přístup do vody je z cca 1/4 písečný, zbytek kamenitý. Šnorchlování je možné kolem útesů na jižním konci pláže. Na pláži není žádné vybavení ani plážový servis.

Chalkidiky, Porto Karras – Sithonia

Jižně od hotelového resortu Porto Karras na západním pobřeží Sithonie je množství malých kamenitých a oblázkových pláží, zde je také možné se koupat na nádherných řeckých plážích. Přístup ve směru od Neo Marmaras, po hlavní silnici půjdete na jih směrem na Toroni, mineme odbočku na hotel Porto Karras a na kopci po cca 1km odbočíme na starou silničku vpravo, značená je myslím na kemp Stavros. Nejdříve silnice vede kolem plotu areálu P. Karras, později kolem upozornění na přírodní rezervaci a soukromý pozemek náležící k rezortu P. Karras, pak se silnička na konci areálu přiblíží více k moři a je tam pár míst, kde je možné parkovat a stezky, kterými je možné sejít dolů k moři.

adrenalin park rokytnice airsoft milovice luxusní zahradní oblečení originální dárky paintball paintball milovice milovice paintball paintball shop paintball club milovice paintball rokytnice parfémy levně parfémy levně od fm reality neratovice reality učetnictví od A do Z fm group parfémy fm group tn.cz zajímavá videa na tn.cz reality střední čechy Mirland nábytek e-shop Mirland